وحدت جهانی و فجر 44

وحدت جهانی و فجر 44
شناسه خبـر : ۱۱۳۹۵۰ دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

انقلاب اسلامی نه فقط یک پدیده سیاسی اجتماعی صرف در ایران، بلکه یک واقعه ایدئولوژیک فرابشری است که یقینا ریشه‌های آن در تئوری‌های مرسوم سیاسی و اجتماعی روز، یافت نمی‌شود. به گواهی بسیاری از متفکرین و متخصصین علوم سیاسی و اجتماعی، وقوع چنین انقلابی را بر اساس داشته‌های نظام طاغوتی و حامیان قدرتمند خارجی‌اش، حتی محتمل هم نمی‌دانستند، چه رسد به پیروزی و دوام آن.

به گزارش شهروندالبرز-رضا عباس زاده؛

شاید برای ما که در درون ایران زندگی می‌کنیم بسیاری از مسائل مربوطه، ملموس نباشد و چون ماهی که درون دریاست و درک و تصوری از دریا ندارد، دورنمایی از انقلاب نداشته باشیم؛ اما حقیقت آن است که نمای بیرونی آن متفاوت از آن چیزیست که ما می‌بینیم.
این مطلب برگرفته از علی صدیقی پاشاکی به مناسبت دهه فجر است؛ انقلاب اسلامی دوستان و دشمنان خاص خود را دارد که هر کدام از منظری بر له یا علیه او می اندیشند و آن را تحلیل می‌کنند.

با این مقدمه از یاداشت علی صدیقی از دور نمای انقلاب اسلامی، با ورود به دهه فجر ۴۵ امسال که از سال‌های پیش کمی متفاوت‌تر است چرا که با توجه به تحولات منطقه و جهان و همچنین جنگ غزه و همصدایی تمامی آزادگان جهان در حمایت از غزه و موضوع فلسطین که وحدتی جهانی را در فجر ۴۴ را به همراه خود داشت و باید منتظر بود تا مقام معظم رهبری در بیانات خود در این روز شکوهمند چه دستاوردها و چه نگاهی به جهان اسلام و همچنین رویدادهای جهانی در این زمینه دارند.
چرا که ایران در تحولات گذشته و پیش رو در منطقه نقشی اساسی و نشات گرفته از اقتداری بیش از چهارونیم دهه دارد.
اما از طرف دیگر می‌توان پیش‌بینی کرد که از نظر مخالفان، انقلاب اسلامی هیچ اقدام و نتیجه مثبتی نداشته است و قطعا در این روزها به این مقوله در تفاسیر و گفته‌های خود به عناوین مختلف خواهند پرداخت.
این قبیل افراد که همواره در مقایسه هستند که بگویند پیش از انقلاب و یا در قیاس با دیگر کشورها ایران را جهان سومی، ضعیف جلوه داده و تمام پیشرفت‌های حاصله را نتیجه گذر زمان بدانند و با القا نادرست در بین مردم با انجام تبلیغات گسترده شهروندان را در بی‌اعتمادی به دستاوردهای انقلاب خود قرار دهند.
درست است که همیشه مخالفان همواره در تلاش‌اند تا فضای سیاسی ایران مخالف با آزادی‌های سیاسی و اجتماعی معرفی و اقتصاد ما را شکست‌خورده اعلام کنند، اخلاق و فرهنگ را منفعل و نظام را ناکارآمد نشان دهند. البته هر جا هم که با نظراتشان مخالف بود تلاش شود تا با اقداماتی تخریبی چنین مواردی را واقعی نمایان نمایند.
لذا باید متوجه باشند انقلاب در مسیر خود در حال حرکت خواهد بود چنانکه رهبر حکیم انقلاب فرمودند: کشور در حال پیشرفت است و هیچ بن بست و مشکل برطرف نشدنی در حرکت رو به جلو ملت ایران وجود ندارد. (بیانات در دیدار نخبگان و پژوهشگران 8 مرداد 1391)
در آخر انتظار می رود در استانی چون البرز، ایرانی کوچک برنامه‌های دهه فجر ۴۵ به صورتی متفاوت و همچنین با برنامه‌ریزی‌هایی دقیق از قبل به مردم معرفی و دستاوردهای استان به نمایش گذاشته شود.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz