یادداشت

مردم جهان سمت درست تاریخ ایستادند

مردم جهان سمت درست تاریخ ایستادند
شناسه خبـر : ۱۱۳۵۶۱ پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

یادداشت با عنوان مردم جهان سمت درست تاریخ ایستادند به قلم آمنه شکوهی منتشر شد.

در مرتبه ای والا از عصر بشریت قرار داریم مردم جهان در برهه‌ای حساس از تاریخ قرار دارند، برهه‌ای که در گوشه ای از آن عده‌ای سیاستمدار بلوک غرب با نگاهی افراطی و شیطان زده و مسخ در لابی‌گری های صهیونیست زده دست‌ساز خود مشغول ظلم و نسل کشی مردم‌ فلسطین و غزه هستند و در سمتی دیگر جمعیتی عظیم که آزاده و آزادی ‌خواه بوده و درکی صحیح از آزادگی را در بتن این کره خاکی خواهان هستند و فریاد مظلومان جهان هستند.

آری در جهان چند قطبی گذشته اکنون شاهد جهان تنها دو قطبی هستیم که یک سوی آن دولت‌های آمریکا، اسرائیل، انگلیس و دیگر ایادی شان هستند و در طرفی دیگر تمام ‌مردم جهان که یکصدا غزه و آزادی فلسطین‌را خواهان هستند، نبرد خیر و شر صحنه‌ای است که این روزها بر مدار زمین می‌چرخد.
بدون شک در جهان کنونی که بشر در بالاترین سطح آگاهی و اندیشه از تاریخ بشریت قرار گرفته و حقایق به صورت علنی در دسترس مردم در تمامی سرزمین‌ها قرار می‌گیرد هیچ سیاست‌مدار سیاست‌زده‌ای نمی‌تواند فریاد حق و حقیقت را در مهی از دروغ و تزویر مخفی نگه دارد و جنگ‌های روانی دهه‌های گذشته را در اذهان مردم‌جهان به حیله بنشاند.
جهان سراسر آگاهی دیگر سیاست‌مداران پر رنگ و لعاب و پر از تزویر و نیرنگ را نمی‌پذیرد،و رهبران جهان باید از جنس مردم و نیازهای عالی مردم بوده و در جهت نیل به جامعه‌ای آن‌هم‌جهانی حرکت کنند و نیازهای به حق همه مردم سرزمین خود را در تمامی ابعاد مورد توجه قرار دهند و از دیگر سو با نگاه و جهان‌بینی که در آن دیگر ملل هم مورد تفقد و مهرورزی قرار دارند همراستا با نیازهای بشر به تامین بستری امن برای آحاد جامعه مدنی اعم‌از داخلی و خارجی تلاش کنند.
امروز مساله فلسطین و غزه دیگر مساله ایران و چند کشور عربی نیست، بلکه موضوعی بین المللی و نیازی به حق از جنس عدالت و مظلومیت است، موضوع فلسطین صدای بشری است که از دامان تاریکی به سوی نور و حقیقت جهان را به تأمل و آزادی وا داشته است.
شاید بتوان به صورت واضح بیان کرد که امروزه مساله سرزمین فلسطین بیانگر اهمیت این موضوع است که دیگر دوره لشکر کشی‌های گذشته و تصاحب سرزمین‌ها و قتل و غارت باید در جایی برای همیشه به پایان برسد و جهان به درکی صحیح از همزیستی و نگاهی گسترده از انسانیت و آزادگی برسد.
هم‌اکنون کشتار مردم بی‌گناه غزه فریاد و تلنگری است به تمام دولت‌ها و اندیشه‌های کوچک و بزرگ که بیش از نیم قرن است که عده‌‌ای برای بقا و حفظ سرزمین خود با شرافت و دست تنها رنجی بزرگ را در گستره بزرگ‌این زمین خاکی به دوش می‌کشند و تنها سلاح‌شان سنگی بود که به سوی دشمن اشغالگر پرت می‌کردند.
اکنون خون جاری شهیدان غزه و فلسطین و فریاد مظلومیت مردم جهان است و چون سیلی جهان را در برگرفته است.
آری خروش مردم غزه سیلی محکمی بود بر ایادی صهیونیست که برای نجات فرزند بدکاره‌شان مجبور به درآوردن لباس مبدل خود شدند و روی ناخوش خود را به جهانیان نشان دادند.
اکنون در میدانی بزرگ و در برهه‌ای حساس از تاریخ قرار داریم،در یک سو مردم جهان در سمت درست تاریخ ایستاده اند و در سمتی دیگر ایادی شیطان که نقاب از سر برداشته و صورت شیطانی خود را عیان ساخته‌اند.
مشت‌های گره کرده از سنگ و حقیقت در یک سوی میدان و پلیدی،بمب اتم و شیطان در گوشه ای دیگر از این کارزار تاریخ قرار گرفته اند، نبرد حق علیه باطل براستی در این فصل از تاریخ عیان شده است.
براستی ما کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟
خداوند ناظر بر اعمال همه ماست.

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz