رییس بسیج سازندگی استان البرز:

انجام‌۳۰ پروژه آبرسانی توسط گروه‌های جهادی استان

انجام‌۳۰ پروژه آبرسانی توسط گروه‌های جهادی استان
شناسه خبـر : ۱۱۴۳۵۸ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

نشست خبری سرهنگ فلاحتکار رئیس بسیج سازندگی البرز به مناسبت هفته بسیج سازندگی با اصحاب رسانه در سپاه امام حسن مجتبی ع برگزار شد.

به گزارش شهروند البرز رئیس بسیج سازندگی البرز ضمن تبریک هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: اصحاب رسانه سفیران عملکرد انقلاب در بین مردم و تمیدآفرینان این انقلاب هستند.

 

سرهنگ فلاحتکار بیان کرد: ۱۷ اردیبهشت به فرمان رهبر انقلاب سالروز تاسیس بسیج سازندگی در سپاه نامگذاری کرد و در اوایل انقلاب با توجه به نیاز کشور با توان مردم در رشد و ارتقا سطح زندگی مردم با فرمان امام این نهاد شکل گرفت.

 

وی با اشاره به مراحل شکل‌گیری این نهاد و تاریخچه آن گفت: هیچ اتفاقی نمی افتد مگر با تفکر جهادی و انقلابی رخ دهد و مردم کنار آن اتفاقات بوده و رخ دهد و در طول انقلاب ما شاهد این اتفاقات خوب بودیم و سبب شده مشکلی از مشکلات مردم رفع شود.

 

این مسوول با اشاره به برنامه تور رسانه ای در روز پنج شنبه که با حضور اصحاب رسانه برگزار خواهد شد تصریح کرد: کارگاه‌های بسیاری با حضور مردم،بسیج و سپاه در زمان کرونا ایجاد شد و هم اکنون این کارگاه ها بعد کرونا نیز اتفاقات خوبی را رقم می زنند.

 

رئیس بسیج سازندگی البرز با بیان اینکه وقتی نیاز باشد گروههای بسیج سازندگی حضور پیدا خواهند کرد اظهار کرد: در اتفاقات اخیر استان از جمله سیل جاده چالوس و ... حضور جهادی این بزرگواران علاوه بر کمک به سیل زدگان و ... سبب آرامش خاطر مردم و آسیب دیدگان ناشی از این اتفاقات می شدند و اولین حرکت آنها ایجاد آرامش روانی و به

بعد کمک های دیگر بود.

 

فلاحتکار بیان کرد: در بسیاری از اتفاقات کشور از جمله خوزستان، سیل اخیر سیستان و بلوچستان جهادگران ما حضور یافته و با توان بالا به ارایه خدمت رسانی پرداختند و با حس،انسان‌دوستی که در گروهای جهادی وجود دارد برای حفظ نظام و ارزشهای نظام و مردم همواره در صحنه هستند.

 

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی در محلات با استفاده از توان مردم، مسوولان و خیران نسبت به رفع مشکلات آن محله کوشا باشند.

 

این مسوول با بیان این که بعد از احصا و رصد مشکلات با استفاده از توان مردمی و خیران و ... اقدام‌به رفع مشکلات مردم می کنند در محور دیگری از این جلسه با اشاره به ۳۰ پروژه آبرسانی این نهاد در البرز در سال گذشته گفت: استان البرز این پروژه ها قرار بود ۳۰ ماهه تحویل داده شود که با کمک مدیرکل آبفا استان و گروه‌های جهادی بسج این پروژه‌ها در عرض ۹ ماه تحویل داده شد و از تنش های آبی استان کاست.

 

رئیس بسیج سازندگی البرز اظهار کرد: ابن پروزهدها له ارزش ۵۰ میلیارد ریال انجام می شد که ما این پروژه‌ها را با زمان و هزینه کمتر اجرایی نمودیم‌.

 

فلاحتکار بیان کرد : ۲۳۴ هزار متر مربع نیز در روستاهای استان مورد آسفالت ریزی قرار گرفت.

 

وی با بیان این که در بحث طرح شهید عجمیان بازسازی تعداد ۳۶۱ رسه رنگ میزی و بازسازی شد تصریح کرد: در این طرح ۲۵ مدرسه در عرض ۲ ماه در استان توسط گروه‌های جهادی رنگ آمیزی و بازسازی شد.

 

این مسوول گفت:۷۲۵ سری جهیزیه تقدیم نوعروسان و جوانان شد و ۲۵۲ عروسی نیز برای زوج های جوان برگزار گردید.

 

وی خبر داد:۱۷۰ هزار بسته معیشتی در بین محرومان استان نیز توزیع شده است. 

 

فلاحتکار با اشاره به طرح خانه دوست کجاست اظهار کرد: با شناسایی خانه محرومان و نیازهای مختلف آنان فعالیت‌های خوبی انجام شده و تلاش شد نیازهای آنان در حوزه های مختلف مرتفع شود.

 

رییس بسیج سازندگی البرز اظهار کرد: ۱۱ پروژه بهسازی و راه سازی روستای در سطح استان توسط بسیجان سازندگی استان انجام شد.

 

فلاحتکار با بیان این مطلب که اتوبوس‌های شادی برای مناطق محروم گسیل و مستقر خواهند شد ادامه داد: بحث های حقوقی و پزشکی و ... نیز در مناطق محروم مورد انجام قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان این که اعزام‌۲۵۳ تیم‌پزشکی در مناطق محروم ایجاد و جهادگران ‌ما به این مناطق اعزام شد ادامه داد:پزشکان‌متعهد بسیاری در این طرح ها در کنار ما قرار گرفته و به ارائه‌ خدمات می‌پردازند. 

 

کاشت ۶۸ هزار نهال، تعمیر احداث و بازسازی ۶ پروژه گلزار شهدا،راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرص الحسنه در پایگاههای بسیج، راه اندازی ۳۲ کارگاه اشتغال در سطح استان و ... از جمله فعالیت ها در این زمینه بوده است.

 

وی ادامه‌داد: در بحث آزادسازی زندانیان نیز ۱۰۵ زندانی در سال گذشته آزاد شدند.

 

فلاحتکار افزود: سال گذشته ۱۴ منزل برای محرومین احداث و ساخته شد.

 

رئیس بسیج سازندگی البرز با بیان این که ۳۰۱ منزل در البرز ترمیم و بازسازی شد اظهار کرد: دولت قول داده ۴ میلیون خانه در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

 

فلاحتکار بیان کرد: در زمینه راه‌های بین روستایی و ترانزیتی در کنار راه و شهرسازی قرار خواهیم گرفت.

 

 

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz