یادداشت؛

آب زندگی است.آب غذا است.هیچ کس را محروم نکنید.(روزجهانی غذا 24 مهرماه 1402)

آب زندگی است.آب غذا است.هیچ کس را محروم نکنید.(روزجهانی غذا 24 مهرماه 1402)
شناسه خبـر : ۱۱۳۴۴۴ پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

یادداشت با عنوان ؛ آب زندگی است.آب غذا است.هیچ کس را محروم نکنید.(روزجهانی غذا 24 مهرماه 1402)

همه ما نیاز داریم که آب را حفظ کنیم و روش استفاده از آن را در زندگی روزمره خود بهبود بخشیم. آنچه می خوریم و نحوه تولید آن غذا بر آب تأثیر می گذارد. ما می‌توانیم با انتخاب غذاهای محلی، فصلی و تازه، هدر دادن کمتر آن - حتی با کاهش ضایعات مواد غذایی و یافتن راه‌های ایمن برای استفاده مجدد از آن- و در عین حال جلوگیری از آلودگی آب، تفاوت ایجاد کنیم. با توزیع مساوی آب ،حفظ سیستم های غذایی آبزیان ، تشویق کشاورزان و بخش خصوصی بیشتر  مواد غذایی و سایر کالاهای ضروری کشاورزی را با آب کمتر تولید کنیم

جهت مدیریت عاقلانه آب توجه به نکات ذیل توصیه می شود :

1 . پیروی از یک رژیم غذایی مناسب برای آب

میوه ها و سبزیجات فصل را انتخاب کنید زیرا معمولاً برای تولید به آب کمتری نیاز دارند. تا می توانید، سعی کنید غذاهایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که به آب کمتری نیاز دارند مانند حبوبات و آجیل.

این یک انتخاب دوستانه برای سیاره است و در عین حال تنوع بیشتری را به بشقاب شما اضافه می کند.

2 . خوردن غذاهای تازه

هنگام خرید غذا، محصولات تازه را انتخاب کنید زیرا به طور کلی سالم تر هستند و نسبت به غذاها و نوشیدنی های فوق فرآوری شده به آب کمتری برای تولید نیاز دارند. خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل بخش مهمی از حفظ سلامتی، حمایت از حفاظت از تنوع زیستی و سلامت محیط زیست است.

لازم است به عموم در خصوص مصرف کمتر محصولاتی که آب زیادی برای تولید آنها مصرف می شود مثل برنج یا پروتئین های حیوانی اموزش داده شوند و سعی گردد محصولاتی که میتوان جایگزین نمود مثل حبوبات – مصرف کم آب برای تولید محصول -در برنامه غذایی گنجانده شوند.

تهیه کننده:

نوشین پاپی کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه  مرکز بهداشت شرق کرج

نویسنده : نوشین پاپی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz