نشست تخصصی شهردار و اعضای،شورای اسلامی مشکین دشت با خبرنگاران برگزار شد؛

شهردار مشکین دشت: ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز ماست

شهردار مشکین دشت:
ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز ماست
شناسه خبـر : ۱۱۴۳۰۱ پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷

فرمانی رئیس شورای اسلامی مشکین دشت طی نشستی که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با خبرنگاران در سالن جلسات شهرداری مشکین‌دشت برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی شوراها این روز را به تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهریزو روستایی کشور و از جمله مشکین دشت تبریک گفت.

به گزارش شهروند فرمانی رییس شورای اسلامی،مشکین دشت صمن اشاره به بیانات مقام‌معظم ‌رهبری در زمینه تحوه فعتیت شوراها گفت: خوشبختانه سالهاست با تجلی شوراها امور محلی توسط شوراها رصد و مورد پیگیری قرار میگیرد.

عکس: آمنه شکوهی 

فرمانی اظهار کرد: رفع تبعیض از جمله وظایف شوراها و ارگان ها است که با وجود شورا مناطق کم برخوردار مورد توجه قرار گرفته است و با ایجاد قرارگاههایی در این زمینه امور لازم در این‌بخش شکل گرفته و بودجه‌های خوبی برای مناطق کم برخوردار تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه فساد گسترده ای در برخی شوراها وجود داشته که به دلیل عدم علم و آگاهی،از کار و وظایف شوراها بوده است.

این‌مسوول گفت: ناگفته نماند برخی نظارت‌ها در قانون لحاظ نشده و باید بسترهای مناسبی در این زمینه شکل گیرد.

وی با اظهار این‌مطلب که امور شهری متاسفانه‌پیوستگی لازم را ندارد بیان کرد: در مشکین دشت بسیاری از ادارات مستقل عمل می‌کنند که باید مشکلات بوجود آمده در این زمینه  مورد رفع و توجه رسانه ها قرار گیرد.

وی خبرنگاران را به عنوان دیدبان و چشم‌های مهارتی دانست که سبب انتقال اخبار و انعکاس آن‌و رابط بین مردم و مسوولان و بالعکس،هستند و در آخر تصریح کرد: از زحمات  این قشر زحمتکش به عنوان‌پل ارتباطی بین مردم و مسوولان تشکر می‌کنم.

 

علی اکبر سلگی شهردار مشکین دشت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نقش رسانه ها گفت: نقش و اهمیت رسانه ها بر کسی پوشیده نیست و این مهم برای مردم و مسوولان مفید است.

سلگی اظهار کرد: رسانه ها به مردم و مسوولان یاد می دهند که چگونه از حقوق خود دفاع کنند و به عنوان پل ارتباطی با انتقادات سازنده و تقوای قلم و شجاعت و راستگویی را تسری داده و امید آفرینی را در مردم‌زنده می‌کنند که این مهم‌نیز مورد تاکید مقام‌معطل رهبری است.

وی ادامه داد: این امر سبب پایبندی مردم به نظام  شده و همراهی و انعکاس،فعالیت ها سبب امید بیشتر در بین مردم و تببین امور خواهد شد‌.

این‌مسوول افزود: امیدوارم روزی برسد که رسانه ها به جایگاه واقعی حود دست یابند چرا که رسانه و خبرنگاران می توانند نقش تسهیلگری در اداره امور از جمله مدیریت شهری را  ایفا کنند.

شهردار مشکین‌دشت با بیان این که رسانه ها می توانند به عنوان بازوی اجرایی در کنار مدیریت شهری در راستای اهداف توسعه پایدار شهری در تمام زمینه ها قدم بردارند گفت: این فرآیند سبب ارتقا و پویایی زندگی شهری خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌مطلب که نقش رسانه ها در زندگی کنونی ماشینی بسیار بالاست بیان کرد: نقش مشارکت مردمی در همه دنیا و شهرهای در حال پیشرفت نقش بسیار مهمی است و استفاده از ایده‌پردازی و نخبگان باید بومی سازی شده و در انجام‌پروژه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

سلگی همچنین در بحث پیاده محوری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم فعالیتهای خوبی در این شهر اتفاق بیفتد که از آن‌جمله می توان به ایجاد خانه کشتی و سالن چند منظوره به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع اشاره کرد که این‌پروژه ۹۰ روزه ایجاد و بعد از مدت کوتاهی افتتاح خواهد شد.

سلگی گفت: در موضوعات ورزشی این پروژه به صورت استاندارد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

وی در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز اظهارکرد: ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز ماست اما متاسفانه به دلیل کمبود نیرو و همچنین قیمت مناسب زمین در مشکین دشت برخی افراد اقدام‌به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند.

وی ایجاد شهربان در سطح این شهر را  در این زمینه از جمله اقدامات برای ساماندهی در این خصوص برشمرده و بیان کرد: به زودی این موضوع شکل خوبی پیدا خواهد کرد و تلاش خواهیم کرد ساخت و ساز غیرمجاز را به حداقل برسانیم .

این مسوول تصریح کرد: در زمینه تخریب ها نیز بر اساس موارد قانونی صورت می‌گیرد و سقف شش را به طور کامل جلوگیری خواهیم کرد.

شهردار مشکین دشت تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل سه دستگاه اتوبوس خریداری شده و ۸ دستگاه اجاره خواهد شد و تعدادی نیز به زودی تحویل شهرداری می شود.

وی بیان کرد: د پایانه کریم‌آباد نیز ایستگاه اتوبوس و تاکسی ایجاد خواهد شد و یک المان نیز در این محل نصب خواهدشد.

سلگی با بیان این که پروژه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در برنامه های شهرداری قرار دارد و دنبال خواهد شد تصریح کرد: در زمینه درمانگاه یک فضای ۲ هزار و ۹۰۰ متری تخصیص یافته و بعد از صورت جلسه ۱۸ ماه سازه و تجهیزات ایجاد خواهد شد.

سلکی در بخشی دیگر گفت: در برنامه ۱۰۰ روزه ۶ معبر در این شهر روشنایی‌اش تامین شد .

این‌مسوول در زمینه کمبود فضای سبز اظهار کرد: این موضوع در مناطق مختلف شهر و نقاط شهری مورد توجه و بررسی قرار گرفته و در بحث پارک ها، پارک ابراهیم‌آباد مورد طراحی قرار گرفته و به سرانه فضای سبز اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد:  این پارک‌ به مساحت  ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع خواهد بود.

وی در بخشی دیگر از این‌نشست در پاسخ به سوال خبرنگار شهروند مبنی بر این که چه فعالیت هایی در جهت ایجاد و توسعه نشاط شهروندی انجام شده بیان کرد: در بحث نشاط شهری در توسعه فضاهای فرهنگی و پارکها همه سنین را در نظر گرفته و پارک کودک و آموزش ترافیکی کودکان در منطقه احسانی به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود:سرای بانوان نیز به زودی ایجاد و مدنظر مدیریت شهری خواهد بود.

شهردار مشکین دشت در زمینه بافت های فرسوده گفت: متاسفانه در کشور در این زمینه دارای ضعف قوانین هستیم و برای رفع موانع سبب مشکلات بسیاری پیش رو قرار دارد.

سلگی اظهار کرد: در مبحث املاک قلنامه ای با توجه به رای دیوان و در نظر گرفتن این مهم که بیش از ۶۰ درصد املاک این شهر قولنامه ای است با ایجاد بازآفرینی شهری کمک خواهد شد املاک قولنامه‌ای و بازآفرینی آن را داشته باشیم و در این خصوص با برگزاری جلسات هفتگی پویایی خاصی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

نویسنده : عکس و گزارش :آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz