ایستگاه قطار شهری گلشهر تا چهارراه آیت‌الله طالقانی در دهه فجر آماده بهره‌برداری می‌شود

ایستگاه قطار شهری گلشهر تا چهارراه آیت‌الله طالقانی در دهه فجر آماده بهره‌برداری می‌شود
شناسه خبـر : ۱۱۲۲۴۳ سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

استاندار البرز با اعلام اینکه قطار شهری کرج حد فاصل گلشهر تا چهارراه آیت الله طالقانی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تلاش بر این است که کل این خط و اتصال آن به ایستگاه شهید سلطانی کرج هرچه سریع‌تر پایان یابد.

مجتبی عبداللهی در بازدید از روند پیشرفت و تکمیل طرح خط ۲ قطار شهری کرج افزود: جای تأسف دارد که این طرح سال ها مغفول مانده و به کندی پیشرفت کرده است.
وی ادامه داد: به صورت مستمر از این طرح مهم بازدید داشته ایم و برای تسریع در آن جلسات و پیگیری های ویژه ای به عمل آمد.
عبداللهی گفت: درصدد هستیم که از ایستگاه گلشهر تا ایستگاه زیرگذر آیت الله طالقانی در دهه مبارک فجر امسال بهره برداری کنیم.
وی افزود: برای این منظور تلاش های بسیاری معطوف شده و امید است امور طبق برنامه دنبال و اجرایی شود.
استاندار البرز اضافه کرد: اکنون استقرار قطارها بر روی ریل در دستور کار است تا تست های لازم اخذ شود و برای حرکت در ایستگاه ها آمادگی داشته باشند.
عبداللهی خاطرنشان کرد: اهتمام ما در راستای بهره برداری از کل خط ۲ قطار شهری کرج است تا با اتصال به ایستگاه شهید سلطانی در کرج مردم بتوانند برای تردد بین تهران و کرج به خطوط اصلی مترو دسترسی داشته باشند.
وی یادآور شد: با توجه به افزایش هزینه ها بویژه برای حفاری، ریل گذاری و تاسیسات، اکنون هر کیلومتر حفاری و ریل گذاری  این طرح به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
استاندار البرز تاکید کرد: باید برنامه ریزی دقیقی توسط شهرداری کرج در خصوص تامین اعتبار انجام شود، تا بتوانیم سال آینده خط ۲ قطار شهری کرج را مورد بهره برداری کامل قرار دهیم.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz