سامانی پور رییس خانه کارگر شهرستان ساوجبلاغ:

جامعه کارگری بابد به سمت اصلاح ساختارها برود/تنها راه نجات تامین اجتماعی مردمی ‌سازی آن است

جامعه کارگری بابد به سمت اصلاح ساختارها برود/تنها راه نجات تامین اجتماعی مردمی ‌سازی آن است
شناسه خبـر : ۱۱۴۲۴۸ یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱

نشست خبری سامانی پور رئیس خانه کارگر ساوجبلاغ با اصحاب رسانه در محل خانه کارگر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شهروند البرز در این نشست سامانی پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و برنامه های هفته کارگر در اردیبهشت ماه گفت: هر ساله سعی می‌کنیم برنامه های متنوعی از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت داشته باشیم که از جمله میتوان به تجدید میثاق با آرمانهای امام و تجلیل از کارگران نمونه اشاره کرد.

وی بازدید از کارخانجات و تقدیم شاخه گل به کارگران زخمتکش به صورت نمادین، حضور در نماز جمعه و ... را از جمله برنامه های این هفته برشمرد.

این مسوول اظهارکرد: بحث دستمزد یکی از چالش‌هایی است که هر ساله در این حوزه داریم.

سامانی‌پور با اشاره به فرآیند این مهم در سال جاری و اتفاقاتی که در این زمینه در جلساتی که در دولت رخ داد بیان کرد: بحث های کلان در زمینه تورم نقطه به نقطه وجود دارد که باید گفت این موضوع شعاری انحرافی است که از دوره احمدی نژاد شروع شد در حالی که موضوعات و ... در این زمینه قابل گفت و گو است و ماده ۴۰ قانون بر اساس سبد معیشت افزایش حقوق باید صورت بگیرد.

وی با بیان این مهم که خود تصمیم گیران دستمزد می گویند اگر دستمزد افزايش پیدا کند تورم زا است بیان کرد: افزایش دستمزد می‌تواند تورم زا نباشد به جهت اینکه باید سازوکارهای اقتصادی درست انجام شود و اگر بر اساس قول دولت، نتوانند تورم را اگر مهار کند افزایش حقوق کمتر صورت گیرد اما این امر متاسفانه محقق نشده است.

وی با بیان این که کنترل تورم وقتی محقق می شود که مردم در سبد معیشت خود آن را حس کنند تصریح کرد: یک واقعیتی را امروز به بحث درباره آن باید بپردازيم و آن این مهم است که ۱۰ دهک در جامعه داریم و متاسفانه برخی از دهک ها خود دارای دهک‌های بسیاری شده و قشر متوسط دچار مشکل گردیده و باید این مهم را زنگ خطری برشماریم چرا که فاصله طبقاتی بسیار شده است .

سامانی پور جهش دهک متوسط به پایین تر را مورد ارزیابی قرار داده و گفت: باید دولت تلاش بسیاری در جهت تقویت طبقه متوسط کند تا به طبقات پایین تر نزول پیدا نکند چرا که باید بیشترین کلونی جمعیتی در هر کشوری در طبقه متوسط عموما شکل گیرد و رفاه عمومی در وضعیت بهتری شکل باشد.

رییس خانه کارگر ساوجبلاغ تاکید کرد: باید نگاه و هشدارهای خود را با یکدیگر به تبادل نظر بگذاریم.

سامانی پور با بیان این که ما فرزندان انقلاب هستیم اظهار کرد: ما با نظام جمهوری اسلامی مشکل نداریم و این نظام با فطرت ما آمیخته است اما برخی مسوولان باید به خود بیایند .

 

وی با اشاره به افزایش سن بازنشستگی بیان کرد: تا زمانی که ساختار سازمان تامین اجتماعی دولتی است وضعیت این است و باید مردمی شود.

رئیس خانه کارگر شهرستان ساوجبلاغ با بیان این که ساختارها باید اصلاح و بروزرسانی شود گفت: برای نجات سازمان تامین اجتماعی نیازمند است که مردمی شود و جامعه کارگری باید به سمت ساختارها برود و آن را اصلاح کند.

رییس خانه کارگر شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: سه جانبه گرایی در این فرآیند وجود ندارد اما به هر حال به جای،مبارزه با معلول ها علت‌ها را درست تعریف کنیم.

وی با اشاره به مشکلات صندوق ها که برخی معتقدند ذاتی و برخی معتقدند عارضه ای است گفت: بنده معتقدم مشکلات سازمان تامین اجتماعی عارضه ای است .

این مسوول تاکید کرد: اگر در حوزه اقتصادی خوب کار کنیم حوزه صندوق تامین اجتماعی نیز دچار مشکلات کمتری خواهد بود.

 

وی با اشاره به عدم‌ تعادل ورودی و خروجی تامین اجتماعی اظهار کرد: تا زمانی که دولت به نفت تکیه داد و بدنبال تولید کننده نیست دچار مشکلات کنونی هستیم.

وی با اشاره به فعالیتهای درخور توجه نمایندگان کارگر در مجلس گفت: دو کار خوب خانم جلودار زاده در دور ششم‌ مجلس برای کارگران کرد که از آن جمله می‌توان به تعلق گرفتن حقوق و مستمری به خانم هایی که شوهرانشان فوت کرده و تعلق مستمری به بانوانی که طلاق گرفته اند و به منزل پدری بازگشته اند و همچنین تعلق حقوق بیمه به بانوانی که همسرانشان فوت کرده و ازدواج کرده‌اند.

وی عدم کادرسازی در جامعه کارگری و تنها وجود یک نماینده را در مجلس از جمله دلایلی برشمرد که سبب ضعف جامعه کارگری شده است.

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz