کودکستان های کشور نیازمند محتوای مناسب آموزشی هستند

کودکستان های کشور نیازمند محتوای مناسب آموزشی هستند
شناسه خبـر : ۱۱۲۰۱۴ پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کودکستان ها نیاز به محتوای آموزشی، توانمند سازی نیروی انسانی و تسهیلات دارند که در این بخش به همراهی سایر نهادها نیاز داریم.

 مجتبی همتی فردرحاشیه برگزاری همایش موسسان و مدیران کودکستان های استان البرز که در سالن امام علی (ع) کرج برگزارشد در جمع خبرنگاران افزود: ما وظیفه داریم تربیت کودک را به معنای واقعی دنبال کنیم که در این راه والدین نقش مهمی دارند.
وی با بیان اینکه ۲سال است که تربیت  کودکان زیر هفت سال به آموزش و پرورش سپرده شده است، اظهارداشت: نگاه ما این است که در سه سال اول کودکان از خانواده جدا نشوند و سپس به کودکستان و پس از آن وارد دوره پیش دبستانی شوند.
وی خاطرنشان کرد: دردوره پیش دبستانی با شیب ملایم و با بازی نکات آموزشی و تربیتی لازم  به کودکان برای ورود به مدرسه آموزش داده می شود.
همتی فر یادآورشد: لازم است در کنار دغدغه تربیتی والدین، موسسان ، مدیران و مربیان هم دغدغه مند باشند.
رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: واحدهای نظارتی هم می توانند در بررسی وضعیت فضا، تجهیزات و محتوای آموزشی و تربیتی کودکستان ها ایفای نقش کنند.
وی تاکید کرد: امروز از تعدادی از کودکستان های کرج بازدید به عمل آمد و در آن به بررسی وضعیت آموزشی، مهارتی و تربیتی کودکان در کودکستان ها پرداخته شد.

۴۳ هزار کودک زیر پوشش کودکستان های کشور قرار دارند

همتی فر  در نشست شورای برنامه ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک استان البرزاظهارداشت: اکنون 43 هزار کودک زیر پوشش کودکستان های کشور قرار دارند و این تعداد به جز کودکستان های قرآنی و یک هزار کودکستان آستان قدس رضوی فعال در کشوراست.
وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون کودک درکودکستان های کشور تحت پوشش قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه تا سال ۱۴۰۷ باید این پوشش ۶۸ درصدی را به صد در صد برسانیم.
وی بیان داشت: یعنی جمعیت کودک در کودکستان های کشور تا سال ۱۴۰۷ باید به سقف چهار میلیون نفر برسد.
همتی فر تصریح کرد: میدان کاری در حوزه کودکستان ها بزرگ است و نیاز به کار بیشتر همراه با برنامه ریزی و نظارت دارد.
وی درادامه به سیاست های کلی واگذاری این مسئولیت از سازمان بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش پرداخت و یادآورشد: ورود به کودکستان ها در بخش محتوای آموزشی و تربیتی مطالبه رهبری است که باید به آن جامه عمل بپوشانیم.
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش در ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ کودکستان ها را از سازمان بهزیستی تحویل گرفت و در این مدت اقدامات لازم برای پیشبرد اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش پیش بینی شده است که اجرای آن نیاز به همراهی استان ها دارد.
رییس  سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش افزود: شورای برنامه ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک دراستان ها می بایست بر حسب وضعیت استان خود نسبت به اجرای برنامه ها ی مربوطه از جمله هزینه شهریه و یا صدور مجوزتصمیم گری کنند زیرا ما کلیت را بیان کرده ایم.
وی تدبیر داخلی در استان ها برای مدیریت و نظارت بر مسائل کودکستان ها همراه با تسهیل گری را ضروری خواند و گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش به دلیل دغدغه فرهنگی در گروه سنی کودک تشکیل شده و باید با بهره مندی از ظرفیت های استان ها ، مورد توجه قرار گیرد.
همتی فرتاکید کرد: برای رسیدن به نقطه آرمانی باید به تولید محتوای مناسب تربیتی ویژه کودکستان ها توجه کرد و در فراخوان صورت گرفته، ۲۶ محتوای کیفی در استان ها تولید شد.
در این نشست اعضای شورای برنامه ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک استان البرز به بیان دیدگاه های خود در خصوص فرآیند تعلیم و تربیت در کودکستان های البرز پرداختند.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz