محکومیت ۷۱ شرکت‌ متخلف ارزی در البرز

محکومیت ۷۱ شرکت‌ متخلف ارزی در البرز
شناسه خبـر : ۱۱۲۴۷۴ پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

معاون اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی البرز از محکومیت ۷۱ شرکت متخلف ارزی طی سال جاری در این استان خبرداد .

سعید نوراللهی اظهار کرد: امسال ۸۰ پرونده متخلف ارزی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز شده است که ۷۱ پرونده حکم محکومیت و ۹ شرکت نیز حکم برائت دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از بانک‌های استان البرز امسال علیه دریافت کنندگان ارز دولتی شکایاتی به تعزیرات حکومتی ارائه کردند که پس از این شکایات پرونده تخلف برای برخی شرکت ها تشکیل شد.

معاون اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز بیان کرد: در اجرای برخورد و مقابله با عدم انجام تعهدات ارزی، یکی از مهمترین ارکان اصلی در این خصوص بانک‌ها هستند که باید همکاری لازم را برای پیشگیری از جرائم ارزی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این زمینه چندین پرونده به تعزیرات حکومتی البرز مبنی بر اینکه افرادی چندی پیش مبالغ قابل توجهی از بانک های مختلف دریافت کرده اند و تاکنون این شرکت‌ها هیچ گونه مدارک اوراق گمرکی حاکی از ورود کالا به کشور به بانک ها ارائه نکرده‌اند، ارجاع شد.

 

نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی البرز

محکومیت ۷۱ شرکت‌ متخلف ارزی در البرز

معاون اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی البرز دربخش دیگری از سخنان خود به نظارت بر واحدهای تولیدی خبر دادو افزود: بازرسان اداره کل تعزیرات حکومتی البرز روزانه به طور مرتب به واحدهای تولیدی سرکشی و وضعیت تولید و قیمت گذاری آنها را مورد رصد قرارمی دهند.

نوراللهی گفت: هیچگونه کمبود کالای اساسی دربازار وجود ندارد و وضعیت بازار به صورت مستمر مورد نظارت کارشناسان قرار می گیرد.

وی افزود: با نزدیک شدن به نوروز و ماه مبارک رمضان نظارت ها با مشارکت شعب سیار تعزیرات حکومتی ، اتاق اصناف و سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان به صورت تمام وقت دنبال می شود.

نوراللهی یادآور شد: مردم درصورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند گزارش های خود را از طریق سامانه ۱۳۵.ir و ۱۲۴ اداره بازرسی سازمان صمت برای رسیدگی ارائه دهند.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz